KONTAKTA OSS
Det finns olika sätta att kontakta oss. Då vi försöker digitalisera vår administration så ber vi er att använda de digitala sätten att nå oss. Genom att kontakta oss digitalt så underlättar ni vårt arbete då vi inte alltid är på kontoret.
Det är viktigt att du väljer rätt kommunikationskanal då respektive ärende hamnar under olika ansvarsområden. Har du flera olika ärenden så måste du dela upp dina ärenden och skicka respektive ärende via rätt kanal. Då kommer dina ärenden till rätt område och det blir lättare för oss att följa upp dina ärenden.
Du måste ange dina kontaktuppgifter, adress och lägenhetens objektsnummer när du kontaktar oss. Om du inte anger fullständiga uppgifter kan det dröja innan vi kontaktar dig. Objektsnumret hittar du på dina avier från oss eller på ditt hyreskontrakt. Det består av två siffror, bindesstreck och tre siffror (nn-nnn).
Vi förstår att man inte alltid kan svara, så vi försöker nå dig vid tre tillfällen. Om vi mot förmodan inte fått tag på dig efter våra försök, så kommer ditt ärende att tas bort och du behöver anmäla det på nytt. Notera att vi ofta ringer från skyddat nummer.
Välj något av sätten nedan för att kontakta oss.
Akuta ärenden
Till akuta ärenden räknas alla former av fuktskador. Läcker det någonstans i lägenheten eller i huset? Tömmer diskmaskinen vatten på golvet? Då måste du kontakta oss omgående.
Vid brand skall du alltid ringa brandkåren direkt.
Jour
Jouren ringer du om du behöver hjälp med något akut utanför arbetstid, alltså vardag efter klockan 17 fram till 8 efterföljande vardag och under helgen. Observera att jouren bara är till för akuta ärenden.
Serviceanmälan
Är det något rörande ditt boende som är trasigt eller inte fungerar? Är det något annat i huset som behöver åtgärdas? Mejla då till oss, mer info på nästa sida.
Glöm inte ange dina adressuppgifter, lägenhetsnummer och kontaktinformation i mejlet. Utan kompletta uppgifter så kan vi inte hjälpa dig.
Frågor om din hyra eller hyresavier
Har du frågor som rör din hyra så mejlar du till hyresfragor@arthurwjohanson.se
Intresseanmälan till lägenhet för dig som INTE bor hos oss
Du som inte bor hos idag har möjlighet att anmäla ditt intresse till lägenhet genom att mejla till extern.intresseanmalan@arthurwjohanson.se.
Vi ber dig att anmäla ditt intresse genom den här kanalen. Intresseanmälningar som inkommer till oss genom andra kanaler kommer raderas per automatik. Vi ber även om ursäkt på förhand för att du inte kommer få någon återkoppling förrän det är aktuellt med ett lägenhetserbjudande från oss. När vi har tillgängliga lägenheter så blandar vi mellan intresseanmälningar och HomeQ.
Intresseanmälan till lägenhet, parkering eller garage för dig som redan bor hos oss
Är du intresserad av att byta lägenhet inom vårt bestånd eller vill du ha parkering eller garage, då skickar du din intresseanmälan till oss genom att mejla till intern.intresseanmalan@arthurwjohanson.se.
Är du leverantör eller UE?
Då har du en egen kommunikationskanal som vi ber dig använda när du kontaktar oss. Mejla till ue_lev@arthurwjohanson.se
Övriga frågor
Om du inte har hittat en kommunikationskanal ovan som passar ditt ärende så skickar du det hit.
Serviceanmälan via telefon
Du kan ringa vår fastighetsservice mellan 0830 och 0930 om du inte har tillgång till vår hemsida. Ring 031 - 25 73 12.
Övriga ärenden via telefon
Du kan ringa vårt kontor om du inte har tillgång till mejl eller vår hemsida. Vi är dock inte alltid tillgängliga och om ni inte får tag på oss så ber vi er kontakta oss på något av de andra angivna sätten ovan. Ring 031 - 25 73 12.